Βιογραφικό
My Personal Motto
People are just as wonderful as sunsets if you let them be. When I look at a sunset, I don't find myself saying, "soften the orange a bit on the right hand corner'', I don't try to control a sunset. I watch it with awe as it unfolds.
Carl Rogers
Psychologist, Founder of the Person-Centered Approach in Psychotherapy
Eμμανουέλα Μηλάκη (BSc/MA)
Ψυχολόγος, Ατομική & Οικογενειακή Θεραπεία
Ονομάζομαι Εμμανουέλα Μηλάκη και είμαι Εγγεγραμμένη Ψυχολόγος (Αρ.Μ. 303741) και Εγγεγραμμένη Σχολική Ψυχολόγος σύμφωνα με την εκδοθείσα Ευρωπαϊκή Οδηγία. Εξειδικεύομαι επίσης στην Συστημική Ψυχοθεραπεία στα πλαίσια τετραετούς εκπαίδευσης στο Συστημικό Ινστιτούτο Κύπρου (το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα οδηγεί στην απόκτηση Ευρωπαϊκού Πιστοποιητικού Ψυχοθεραπείας ECP). Εργάζομαι ως αυτοαπασχολούμενη ψυχολόγος και ως σχολική ψυχολόγος στο Υπουργείο Παιδείας. Βασική πυξίδα στην επαγγελματική μου πορεία αποτελεί η συνεχιζόμενη επαγγελματική εξέλιξη. Για τον λόγο αυτό παρακολουθώ συστηματικά πρόσθετες εκπαιδεύσεις που αφορούν την κλινική πράξη και την ψυχοθεραπεία.
Οι σπουδές μου ξεκίνησαν στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, από όπου αποφοίτησα με διάκριση Αριστείας (κατάταξη αποφοίτησης: 1η στο ακαδημαϊκό έτος). Στα πλαίσια των προπτυχιακών μου σπουδών ολοκλήρωσα την πρακτική μου άσκηση στην Ψυχιατρική Κλινική του Γενικού Νοσοκομείου Ρεθύμνου. Απέκτησα επίσης πρακτική εμπειρία από τη συμμετοχή μου στο "Community University Partnership Programme" (CUPP), που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία του Πανεπιστημίου Brighton με το Πανεπιστήμιο Κρήτης, και είχε ως στόχο την πρόωθηση της Ψυχικής Ανθεκτικότητας των Eκπαιδευτικών. Μετά την αποφοίτητησή μου, διεκπεραίωσα πρακτική άσκηση μέσω του Προγράμματος Erasmus + στο κέντρο Clearmind Pro όπου εργάστηκα με τη Συμβουλευτική/Αθλητική Ψυχολόγο Θάλεια Παναγή.
Στη συνέχεια, ολοκλήρωσα με Άριστα τις σπουδές μου στο Εφαρμοσμένο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σχολικής Ψυχολογίας (διάρκειας 3 ετών, πλήρους φοίτησης) του Πανεπιστημίου Κύπρου, το οποίο είναι αναγνωρισμένο από το Διεθνή Οργανισμό «International School Psychology Association (ISPA)». Κατά τη φοίτησή μου στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, βραβεύτηκα με Υποτροφία από το Ίδρυμα Α.Γ. Λεβέντη για την ακαδημαϊκή μου πρόοδο, και αποφοίτησα με κατάταξη αποφοίτησης 1η στο ακαδημαϊκό έτος. Κατά τη διάρκεια της ειδίκευσής μου στη Σχολική Ψυχολογία, εργάστηκα στην Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ) της Κύπρου, όπου είχα την ευκαιρία την διεξάγω αξιολογήσεις και να εφαρμόσω ατομικές και ομαδικές παρεμβάσεις σε παιδιά και εφήβους όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. Στα πλαίσια των καθηκόντων μου απέκτησα επίσης σημαντική εμπειρία στη συμβουλευτική με γονείς, παιδιά/εφήβους και εκπαιδευτικούς, και συνεργάστηκα με άλλους ειδικούς. Ανέλαβα ακόμη ποικίλλα καθήκοντα στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, τόσο σε ερευνητικές θέσεις (π.χ. εργάστηκα ως βοηθός έρευνας στο χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση «The Neurobid Project»), όσο και ως βοηθός διδασκαλίας, και παρέδωσα διαλέξεις και εργαστηριακά μαθήματα σε προπτυχιακούς φοιτητές ψυχολογίας.
Στην αρχή της επαγγελματικής μου καριέρας εργάστηκα ως συνεργάτης ψυχολόγος σε διάφορα ψυχολογικά κέντρα, καθώς και σε γνωστό ιατρείο ψυχιάτρου στην Λευκωσία. Έχω επίσης εργαστεί σε θέση μερικής απασχόλησης ως καθηγήτρια Ψυχολογίας (AS/A Level Psychology Teacher) στο ιδιωτικό σχολείο The Junior & Senior School. Τέλος, έχω προϋπηρεσία ως σχολική ψυχολόγος στην Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ) της Κύπρου (θέση ορισμένου χρόνου).
Επιστημονικές Δημοσιεύσεις
1. Αntoniou, K. & Milaki, E. (2021). Irony comprehension in bi-dialectal speakers. The Modern Language Journal, 105(3), 697-719.
This research investigates how speaking more than one language (bilingualism) affects language comprehension. It also examines the cognitive factors that underpin irony interpretation. Moreover, implications for educational practices in bilingual classroom settings are discussed.
2. Milaki, E., Lazarou, C., Leonidou, C., Constantinou, E., Fanti, K. & Panayiotou, G. (2021, July). Emotion regulation and fear reactivity of children involved in bullying and victimisation. Poster presented at the 42nd Annual Conference of the International School Psychology Association (ISPA).
This research examines the role of emotion regulation as a possible underlying mechanism affecting the way children involved in bullying and victimisation could differentially react in fearful situations. Implications on school-based prevention and intervention programs are also discussed.
3. Milaki, E. & Giovazolias, T. (2021, July). Insecurity in the marital attachment and child adjustment difficulties: The mediating role of co-parenting. Poster presented at the 42nd Annual Conference of the International School Psychology Association (ISPA).
This research investigates the impact that insecurity in parents' marital attachment can have on co-parenting (the parents' ability to work together on the care and upbringing of children for whom they share responsibility). It also examines, how in turn, this can affect children's adjustment. Finally, the importance of attachment-based couples therapy, as well as intervention practices aiming at developing co-parenting skills are discussed.
4. Milaki, E., Lazarou, C., Leonidou, C., Constantinou, E., Fanti, K. & Panayiotou, G. (2020, October). Emotion regulation and emotion reactivity of children involved in bullying and victimization. Poster presented at the Society for Psychophysiological Research (SPR) Annual Meeting.
This research draws upon the Research Domain Criteria (RDoC) approach and investigates the psychophysiological mechanisms associated with bullying and victimisation.